Hoe werken wij samen met verzekeraars?

We werken onafhankelijk en hebben geen verplichtingen naar specifieke verzekeraars. Zo kunnen we altijd kiezen voor de beste prijs-kwaliteitverhouding. Dankzij ons eigen volmachtbedrijf schakelen we snel en bieden we maatwerk. Met heldere reactietermijnen houden we het overzichtelijk voor jou.

Ongebonden en onafhankelijk advies

Wij zijn een ongebonden bemiddelaar. Dat wil zeggen, dat wij geen enkele contractuele verplichting hebben om te bemiddelen in de producten van een bepaalde aanbieder (verzekeraar). Uit de vele aanbieders in Nederland selecteren we regelmatig de partijen met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Liever een overzicht? Op verzoek delen we graag welke verzekeraars wij meenemen in ons advies.


Vrieling Assuradeuren

Vrieling Assuradeuren B.V. is een zogenaamde “huisvolmacht”. Dit houdt in dat zowel Vrieling Verzekeringen B.V. als Vrieling Assuradeuren B.V. deel uitmaken van dezelfde groep: Vrieling Adviesgroep.

Vrieling Assuradeuren heeft een volmacht van een aantal verzekeringsmaatschappijen. Dit betekent dat wij van een aantal verzekeraars de bevoegdheid hebben gekregen om zelf verzekeringen te accepteren en schadeclaims af te wikkelen. Zo houden we de lijnen kort en kunnen we, waar mogelijk, maatwerk leveren. Is een product gelijkwaardig? Dan kiezen we voor een verzekering die via onze volmacht loopt.


Reactietermijnen: wat kun je van ons verwachten?

We willen dat je precies weet waar jij aan toe bent. Daarom hebben we duidelijke reactietermijnen opgesteld. Bij de meeste vragen geven we snel antwoord. Soms schakelen we de verzekeraar in, bijvoorbeeld bij een specifieke offerte. Dat kan wat meer tijd kosten.

Komt de vraag buiten werktijd bij ons binnen? Dan begint de reactietermijn op de eerstvolgende werkdag. Hebben we extra informatie nodig, dan laten we dat weten. Bij onverwachte vertragingen houden we jou natuurlijk op de hoogte.

Onze reactietermijnen

Hieronder is te vinden hoelang het maximaal duurt voordat je een reactie van ons krijgt:

Dienst

Verloopt via

Processen van de dienst

Reactietermijn

Informatie over verzekeringen

Vrieling Verzekeringen

Offertes nieuwe verzekeringen

1 - 3 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Offertes nieuwe auto op bestaande polis

1 - 3 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Voorlopige dekking

1 - 3 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Vraag over een nieuwe aanvraag

1 - 10 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Vraag over een bestaande polis

1 - 10 werkdagen

Aanvragen en wijzigen van verzekeringen

Vrieling Verzekeringen

Verwerken van een nieuwe aanvraag

1 - 10 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Het verwerken van wijzigingen

1 - 10 werkdagen

Verstrekken van verzekeringstechnische documenten

Vrieling Verzekeringen

Polisblad van een nieuwe verzekering incl. bijlagen

1 - 10 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Polisblad van een wijziging

1 - 10 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Polisblad van een beëindiging

1 - 10 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Naverrekening

1 - 10 werkdagen

Schadebehandeling

Verzekeraar

Schade melden per telefoon

Tijdens gesprek

Verzekeraar

Schade melden per post

1 - 5 werkdagen

Verzekeraar

Uitkeren schadebedrag (na ontvangst van het expertiserapport)

1 - 5 werkdagen

Verzekeraar

Behandelen schadedossier

1 - 10 werkdagen

Klachtenbehandeling

Vrieling Verzekeringen

Inschrijven klacht

1 - 3 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Ontvangstbevestiging (wanneer van toepassing)

1 - 5 werkdagen

Vrieling Verzekeringen

Afhandeling klacht

1 - 15 werkdagen

Is afhankelijk van het type en de omvang van de klacht)